SPRZEDAŻ, DAROWIZNA, ZAMIANA, DZIAŁ SPADKU LUB ZNIESIENIE WSPÓŁWŁASNOŚCI LOKALU, STANOWIĄCEGO ODRĘBNĄ NIERUCHOMOŚĆ
Poniżej przedstawiono przykładowe dokumenty, które wymagane są do dokonania czynności notarialnej. Każda czynność notarialna jest jednak inna, a dokumenty wymagane do konkretnej czynności notarialnej zostaną wskazane przez notariusza podczas niezobowiązujacej i bezpłatnej rozmowy.
Kontakt z notariuszem jest wskazany przed rozpoczęciem kompletowania dokumentów, celem uniknięcia kosztów pozyskania niepotrzebnych dokumentów.
a) dane osób uczestniczących w czynności – imiona, nazwiska, imiona rodziców, seria i numer dowodu osobistego, numer PESEL, adres zameldowania i stan cywilny;
b) numer księgi wieczystej;
c) podstawa nabycia własności (np. wypis aktu notarialnego, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, wypis aktu poświadczenia dziedziczenia);
d) zaświadczenie o osobach zameldowanych w lokalu;
e) zaświadczenie podmiotu zarządzającego budynkiem, z którego wynika czy istnieją zaległości w opłatach eksploatacyjnych;
f) w przypadku kupna nieruchomości na kredyt – dokumenty kredytowe.
Niezbędne jest również poinformowanie notariusza o:
a) cenie sprzedaży lub wartości rynkowej nieruchomości;
b) warunkach i terminach: zapłaty ceny oraz wydania nieruchomości w posiadanie;
c) w przypadku działu spadku, zniesienia współwłasności lub podziału majątku wspólnego – osobach nabywających nieruchomość oraz ewentualnie udziałach, które mają im przypaść.
← Wróć