SPRZEDAŻ, DAROWIZNA, ZAMIANA, DZIAŁ SPADKU LUB ZNIESIENIE WSPÓLNOŚCI SPÓŁDZIELCZEGO WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU

Poniżej przedstawiono przykładowe dokumenty, które wymagane są do dokonania czynności notarialnej. Każda czynność notarialna jest jednak inna, a dokumenty wymagane do konkretnej czynności notarialnej zostaną wskazane przez notariusza podczas niezobowiązujacej i bezpłatnej rozmowy.

Kontakt z notariuszem jest wskazany przed rozpoczęciem kompletowania dokumentów, celem uniknięcia kosztów pozyskania niepotrzebnych dokumentów.

a) dane osób uczestniczących w czynności – imiona, nazwiska, imiona rodziców, seria i numer dowodu osobistego, numer PESEL, adres zameldowania i stan cywilny;

b) numer księgi wieczystej, jeżeli jest założona;

c) zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową, z którego wynika komu przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, z jakich pomieszczeń składa się lokal, a także czy istnieją zaległości w opłatach eksploatacyjnych;

d) podstawa nabycia prawa (np. wypis aktu notarialnego, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, wypis aktu poświadczenia dziedziczenia, przydział lokalu);

e) zaświadczenie o osobach zameldowanych w lokalu;

f) w przypadku kupna prawa na kredyt – dokumenty kredytowe.


Niezbędne jest również poinformowanie notariusza o:

a) cenie sprzedaży lub wartości rynkowej nieruchomości;

b) warunkach i terminach: zapłaty ceny oraz wydania nieruchomości w posiadanie;

c) w przypadku działu spadku, zniesienia wspólności lub podziału majątku wspólnego – osobach nabywających prawo oraz ewentualnie udziałach, które mają im przypaść.

← Wróć
KANCELARIA
NOTARIALNA
RYPIN

MAREK
BIAŁOBŁOCKI

NOTARIUSZ